ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (Βαθμός Δυσκολίας: Εύκολος | 3.78 χλμ.)

Μέρος 1ο: Ανάβαση στην Κυψέλη

Από τα Μέθανα ακολουθούμε το δρόμο που οδηγεί στον Άγιο Γεώργιο (υπάρχουν ταμπέλες που μας καθοδηγούν από το λιμάνι). Σε απόσταση περίπου  350μ. από τα Μέθανα συναντάμε διασταύρωση όπου υπάρχουν ταμπέλες που δείχνουν αριστερά προς το χωριό Κυψέλη.

Εμείς δεν πηγαίνουμε αριστερά προς τη Κυψέλη, αλλά ακολουθούμε το δρόμο δεξιά, όπου υπάρχουν ταμπέλες προς Άγιο Γεώργιο. Σε 700μ. μετά τη διασταύρωση της Κυψέλης συναντάμε στα αριστερά μας στενό τσιμεντόδρομο που ανηφορίζει αριστερά.

Ο τσιμεντόδρομος ανηφορίζει ανάμεσα σε κτήματα με ελιές και μετά από 620μ. τελειώνει. Από το σημείο αυτό συνεχίζει ως χωματόδρομος κακής βατότητας και κάνει μια απότομη αριστερή στροφή.

Σε 40μ. μετά τη στροφή βρίσκουμε ένα πετρόκτιστο μονοπάτι που ανηφορίζει δεξιά μας. Το μονοπάτι είναι σε αρκετά καλή κατάσταση χωρίς κανένα πρόβλημα βατότητας. Μετά από 160μ. το μονοπάτι καταλήγει σε ένα εγκαταλελειμμένο χωματόδρομο.

Ακολουθούμε για λίγα μέτρα το χωματόδρομο αριστερά και μετά από λίγα μέτρα βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού στα δεξιά μας και το ακολουθούμε.

Μετά από 700μ. ανηφορικής πορείας μέσα σε παλιά περιβόλια με ελιές, το μονοπάτι καταλήγει στα πρώτα σπίτια της Κυψέλης.

Συνεχίζοντας καταλήγει σε πλακόστρωτο δρόμο που διακλαδίζεται σε δύο δρόμους. Ακολουθώντας τον αριστερό δρόμο καταλήγουμε στον κεντρικό δρόμο που έρχεται από τα Μέθανα, λίγο πριν από το αγροτικό Ιατρείο και μπαίνουμε στη Κυψέλη.

Μέρος 2ο: Κυψέλη - Ακρόπολη Όγα

Στη προηγούμενη διακλάδωση ακολουθώντας το δεξιό δρόμο αρχίζουμε την πορεία μας προς την Ακρόπολη Όγα. Μετά από 200μ. ο πλακόστρωτος δρόμος κάνει μια απότομη αριστερή στροφή. Πάνω στη στροφή αυτή βρίσκουμε ένα μονοπάτι που φεύγει ευθεία, ακολουθώντας την πορεία που είχε ο δρόμος πριν στρίψει.

Το μονοπάτι είναι πολύ φανερό και κατηφορίζει ανάμεσα σε πεζούλες. Άλλοτε στενεύει και σε 2-3 σημεία έχει αρκετή βλάστηση, είναι όμως βατό χωρίς καμμία ιδιαίτερη δυσκολία.

Μετά από 1.3 χλμ πορείας στο μονοπάτι φτάνουμε σε διακλάδωση. Στο σημείο αυτό υπάρχουν ταμπέλες σήμανσης. Το μονοπάτι με την κόκκινη ταμπέλα κατηφορίζει προς τη θάλασσα ενώ εκείνο με την κίτρινη πηγαίνει αριστερά και κατευθύνεται προς το Κάστρο. Ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά το οποίο οδηγεί στην Ακρόπολη, η οποία φαίνεται μπροστά μας.

Το μονοπάτι σύντομα κλείνει σχεδόν εντελώς από πουρνάρια αλλά μπορούμε να ανέβουμε στην πεζούλα που βρίσκεται αριστερά του και να συνεχίσουμε από εκεί. Από το σημείο αυτό δεν υπάρχει σαφές μονοπάτι για το κάστρο, το οποίο φαίνεται πλέον μπροστά μας σε πολυ μικρή απόσταση. Αυτοσχεδιάζουμε ανεβαίνοντας από όπου νομίζουμε ότι είναι πιο εύκολο. Η θέα προς τα Μέθανα, Αίγινα και Πόρο είναι μοναδική.

Επιστρέφουμε στην τελευταία διακλάδωση που συναντήσαμε. Από το σημείο αυτό μπορούμε είτε να επιστρέψουμε από την ίδια διαδρομή μέσω Κυψέλης είτε να πορευτούμε προς τη θάλασσα επιστρέφοντας στον ασφαλτοδρωμένο δρόμο που ενώνει τα Μέθανα με τον Άγιο Γεώργιο.

Μέρος 3ο: Επιστροφή στον παραλιακό δρόμο

Από τη διακλάδωση ακολουθούμε το μονοπάτι με την κόκκινη ταμπέλα που κατηφορίζει προς τη θάλασσα. Το μονοπάτι σύντομα στενεύει από τη βλάστηση χωρίς όμως να μας δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα. Στη συνέχεια συναντάμε ξύλινο κιόσκι και μετά από λίγο το μονοπάτι γίνεται τσιμεντόδρομος.

Μετά από άλλα 400μ. ο τσιμεντόδρομος καταλήγει στην άσφαλτο. Ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο αριστερά και σε 1.1 χλμ βρισκόμαστε στο σημείο από όπου ξεκινήσαμε για να ανέβουμε στη Κυψέλη, έχοντας διανύσει συνολικά 4.7 χλμ.