ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (Βαθμός Δυσκολίας: Εύκολος | 4.3 χλμ.)

Η περιγραφή της διαδρομής ξεκινά από το Σταυρολόγγο, από τη διακλάδωση που οδηγεί στον Άγιο Αθανάσιο. Στη διακλάδωση κάνουμε δεξιά ακολουθώντας στενό ασφαλτόδρομο προς τον Άγιο Αθανάσιο (004).

Σε 160μ. συναντάμε στα δεξιά μας εγκαταλειμμένο χωματόδρομο (005) τον οποίο δεν ακολουθούμε και συνεχίζοντας την πορεία μας στην άσφαλτο καταλήγουμε στη μικρή Eκκλησία του Αγίου Αθανασίου (006).

Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο που αποτελεί συνέχεια του δρόμου που καταλήγει στον Άγιο Αθανάσιο. Σε 80μ. από την Eκκλησία συναντάμε ίχνη παλιάς περίφραξης (007).

Σε απόσταση 500μ. από την Eκκλησία, φεύγει λοξά δεξιά μας (008) ένας χωματόδρομος που καταλήγει στο Σταυρολόγγο, τον οποίο και δεν ακολουθούμε. Συνεχίζουμε την πορεία μας στο χωματόδρομο που ξεκινήσαμε από τον Άγιο Αθανάσιο.

Μετά από άλλα 80μ. συναντάμε στα αριστερά μας ερειπωμένο κτίσμα (009). Από το σημείο αυτό αρχίζουμε να έχουμε θέα προς την Αίγινα.

Σε απόσταση 130μ. από το ερειπωμένο κτίσμα, ο χωματόδρομος στενεύει και μετά από λίγα μέτρα σταματά (010). Εκεί υπάρχει η χαρακτηριστική κίτρινη ταμπέλα της σήμανσης, που δείχνει μονοπάτι σε κατεύθυνση ίδια με του χωματόδρομου (ανατολική).

Το μονοπάτι ξεκινά αρχικά στενό αλλά μετά από 80μ. ξεκαθαρίζει και οδεύει σε ξερολιθιά (012). Το πλάτος του και ο τρόπος χτισίματος μαρτυρά ότι το μονοπάτι αυτό είχε κάποτε μεγάλη σημασία.

Το μονοπάτι κατηφορίζει σε ξερολιθιά με αρκετά ζιγκ ζαγκ και μετά από περίπου 100μ. η λιθοδομή του εμφανίζει έντονα σημεία διάβρωσης (DIAVR).

Mετά απο 50μ. πορείας σε αρκετά διαβρωμένη ξερολιθιά, το μονοπάτι στενεύει πολύ και δείχνει να κλείνει από τη βλάστηση (013). Εκεί συνεχίζουμε ευθεία στο στενό μονοπάτι και δεν κατεβαίνουμε δεξιά προς τις πεζούλες. Το μονοπάτι είναι αρκετά στενό για ένα διάστημα 30-40μ. αλλά στη συνέχεια ξεκαθαρίζει.

Το μονοπάτι αφού οδεύσει για 80μ. καθαρό και σαφές, εισέρχεται ξανά σε περιοχή με πυκνή βλάστηση (014). Το μονοπάτι εκεί οδεύει ακριβώς κάτω από μια πεζούλα μέσα σε πυκνούς θάμνους. Το ίχνος του μονοπατιού στο έδαφος είναι εμφανές αλλά η βλάστηση μας δυσκολεύει.

Μετά από 50μ. σχεδόν ανατολικής πορείας στην πυκνή βλάστηση, το μονοπάτι ξεκαθαρίζει συνεχίζοντας να οδεύει στο όριο της πεζούλας (015).

Μετά από 150μ. το μονοπάτι σταματά να οδεύει στο όριο της πεζούλας και φαρδαίνει πολύ (016) και γίνεται χωματόδρομος (017).

Στα αριστερά μας ξεκινά άλλος μικρότερος χωματόδρομος τον οποίο και ακολουθούμε. Ο χωματόδρομος αυτός στρίβει και οδεύει αρχικά σχεδόν παράλληλα με το χωματόδρομο που αφήσαμε. Στο ξεκίνημα του χωματόδρομου συναντάμε μικρό μπλέ σημάδι σε πέτρα.

Σε 110μ. από το ξεκίνημα του χωματόδρομου, ο δρόμος είναι για ένα μικρό διάστημα τσιμενταρισμένος (019) και λίγο πιο κάτω συναντάμε στα δεξιά μας δύο εγκαταλειμμένα σπίτια.

Μετά από άλλα 210μ. πορείας στον κατηφορικό χωματόδρομο, καταλήγουμε σε στενό ασφαλτόδρομο (020) τον οποίο και ακολουθούμε προς τα αριστερά. Αν κάνουμε το λάθος και τον ακολουθήσουμε προς τα δεξιά καταλήγουμε ξανά στο Σταυρολόγγο.

Ο ασφαλτόδρομος κατηφορίζει με συνεχείς απότομες στροφές (φουρκέτες) προς την Κυψέλη. Στην πρώτη του στροφή συναντάμε ξύλινο κιόσκι και τη χαρακτηριστική κίτρινη ξύλινη ταμπέλα της σήμανσης.

Αφού έχουμε περπατήσει για 1150μ. στον ασφαλτόδρομο, και σε απόσταση 70μ. μετά την τρίτη φουρκέτα, συναντάμε στα δεξιά μας μονοπάτι (021). Στο σημείο αυτό υπάρχει κίτρινη ξύλινη ταμπέλα σήμανσης.

Το μονοπάτι φεύγει λοξά δεξιά από τον ασφαλτόδρομο και κατηφορίζει. Στο ξεκίνημά του συναντάμε μάλιστα και ένα μπλέ σημάδι σε πέτρα.

Μετά από 400μ. πορείας σε σαφές κατηφορικό μονοπάτι, συναντάμε ξύλινη κολώνα της ΔΕΗ (022). Εκεί το μονοπάτι οδεύει  σε όμορφη ξερολιθιά.

Σε απόσταση 40μ. από την κολώνα της ΔΕΗ φτάνουμε σε διακλάδωση όπου ακολουθούμε τον αριστερό κατηφορικό δρόμο (023).

Το μονοπάτι συνεχίζει να κατηφορίζει και μετά από 60μ. φτάνουμε στα πρώτα σπίτια της Κυψέλης. Συνεχίζοντας στην ίδια κατεύθυνση καταλήγουμε σε πλακόστρωτο δρόμο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά και στον πρώτο δρόμο κάνουμε αριστερά, καταλήγοντας έτσι στην Εκκλησία της Κυψέλης, πάνω στον κεντρικό ασφαλτόδρομο που έρχεται από τα Μέθανα.

Μπορούμε αν θέλουμε να επιστρέψουμε στα Μέθανα ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο δεξιά στο το σημείο αυτό (5 χλμ).