ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (Βαθμός Δυσκολίας: Εύκολος | 6.34 χλμ.)

Το κάστρο του Φαβιέρου στα Μέθανα είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα της περιοχής και αποτελεί διατηρητέο ιστορικό μνημείο. Βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 80μ πάνω στο λόφο του στενού των Μεθάνων. Χτίστηκε το 1826 υπό τις διαταγές του Νικόλαου Κάρολου Φαβιέρου, γάλλου στρατηγού, και χτίστηκε πάνω στα ερείπια οχυρώσεων που είχαν χτίσει οι Αθηναίοι (ο Νικίας) τον 5ο αι. π.Χ, στον Πελοποννησιακό πόλεμο. Πρόκειται για κάστρο της μεσαιωνικής εποχής με τέσσερις μικρούς πυργίσκους στις άκρες του.

Από το λιμάνι των Μεθάνων κατευθυνόμαστε αριστερά, περνάμε την πλατεία με το Ηρώο και ακολουθούμε αριστερά το δρόμο προς Επίδαυρό και Γαλατά. Στη διαδρομή συναντάμε τα Λουτρά, ένα μικρό ξύλινο υπόστεγο απ' όπου έχουμε μια πανοραμική άποψη των Μεθάνων, και τον ημιτελή βιολογικό καθαρισμό των Μεθάνων.

Σε απόσταση περίπου 5 χλμ από τα Μέθανα, υπάρχει διασταύρωση με ταμπέλα που δείχνει προς "Βαθύ - Παραλία" και στην οποία κάνουμε δεξιά.

Ο δρόμος αρχικά είναι τσιμεντροστρωμένος και ανηφορίζει ελαφρά. Μετά από λίγα μέτρα συναντάμε διασταύρωση, όπου ακολουθούμε το χωματόδρομο που φεύγει στα αριστερά μας.

Αμέσως μετά από περίπου 10 μέτρα ξεκινά μονοπάτι στα αριστερά μας. Είναι αρκετά ευδιάκριτο και η αρχή του υποδηλώνεται με μπλέ σημάδι σε μία πέτρα. Το μονοπάτι ανηφορίζει ομαλά, είναι αρκετά ευδιάκριτο και σε όλο του σχεδόν το μήκος θα βρείτε μπλέ σημάδια στις πέτρες.

Στην πορεία συναντάμε μια εκκλησούλα όπου υπάρχει ξύλινη πινακίδα σήμανσης. Πλησιάζοντας στο Κάστρο το μονοπάτι έχει μικρά προβλήματα βατότητας λόγω βλάστησης και η σήμανση αραιώνει. Η πορεία όμως είναι αυτονόητη καθώς το Κάστρο φαίνεται ήδη και δε θα έχετε κανένα πρόβλημα.

Σε όλο το μήκος της διαδρομής συναντούμε υπολείμματα οχυρώσεων. Πλησιάζοντας το Κάστρο διασχίζουμε ένα τείχος και σε λίγα μέτρα μπαίνουμε στο Κάστρο. Διασχίζοντας το Κάστρο, μπροστά του βρίσκουμε ένα πλάτωμα με πολύ ωραία θέα τόσο προς τον Πόρο όσο και προς τον κόλπο της Επιδαύρου.

Η διαδρομή αυτή μπορεί να συνδυαστεί με μια επίσκεψη στο Σπήλαιο των Περιστεριών, στο Βαθύ και την Αρχαία Ακρόπολη των Μεθάνων.